انتخابات

روز یکشنبه، پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورهای اروپایی در حالت «چارلی» قرار گرفتند که بالاترین سطح امنیتی در پایگاه‌های نظامی این کشور است.

 چارلی؛ وضعیت هشدار نوع دوم/ احتمال وقوع «حملات تروریستی» در پایگاه های نظامی آمریکا پیش بینی شده است

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه صادر شده از سوی پایگاه‌های آمریکایی آمده است که افراد نظامی باید هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش دهند، توصیه های وزارت امور خارجه را زیر نظر داشته باشند و اقدامات احتیاطی را برای به حداقل رساندن خطرات شخصی انجام دهند.

از سوی دیگر دستورالعمل‌ های مشابهی برای دیگر پایگاه‌ ها در آلمان از جمله رامشتاین و راینلند صادر شده است. در پایگاه‌ های واقع در رومانی، بلغارستان و ایتالیا نیز چنین وضعیتی حاکم شده است. پایگاه هوایی آویانو در ایتالیا نیز سطح امنیتی خود را به سطح چارلی افزایش داد و سایر تاسیسات در ایتالیا اقدامات امنیتی را تشدید کردند.

پایگاه واشنگتن‌ تایمز نوشته مقام‌ های ارتش آمریکا سطح هشدار این پایگاه‌ ها را تا اطلاع ثانوی به وضعیت «چارلی» تغییر داده‌ اند. وضعیت تهدید «چارلی» به معنی این است که مقام های نظامی اطلاعاتی دریافت کرده‌ اند که نشان می‌ دهد که احتمال وقوع اقدام تروریستی یا حمله به پرسنل یا تجهیزات آمریکا وجود دارد.

این در حالی است که یک مقام پنتاگون به خبرگزاری فاکس نیوز اعلام کرد که اطلاعات معتبری در دست است که به حمله به پایگاه‌های آمریکا در اروپا طی هفته آینده یا بعد از آن اشاره دارد.

این منبع پنتاگون اعلام کرد که تاسیسات مختلف، از جمله پادگان ارتش آمریکا در اشتوتگارت آلمان، که میزبان فرماندهی نظامی ایالات متحده در اروپاست، وضعیت تهدید خود را برای حفاظت از نیروهایش افزایش داده است.

یک مقام آمریکایی مستقر در یکی از این پایگاه ها هم به شبکه سی ان ان گفته که سطح تهدیدی از این نوع، دستکم در ۱۰ سال گذشته مشاهده نشده است.

در این زمینه، فرماندهی اروپای ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ ای گزارش داد که «به‌طور مداوم در حال ارزیابی عوامل مختلف» در مورد امنیت و ایمنی است.

در این بیانیه آمده است: به دلایل امنیتی عملیاتی، ما وارد اقدام‌ های خاصی نخواهیم شد، اما هوشیار هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.